Proběhla inspekce ISI
autor: Petr Pospíšil
Od pondělí 12. listopadu do čtvrtka 15. listopadu procházela naše škola důkladnou inspekcí pod vedením Nezávislého školního inspektorátu (ISI). Pan John Dunston společně s Penelope Kirk kontrolovali a pečlivě prohlíželi vše, co v International School Olomouc děláme a co se týče nových upravených standardů pro britské zahraniční školy (BSO) platných od září 2017
Nezávislý inspektorát je jeden ze schválených orgánů k provádění inspekcí v britských školách kolem světa. V Anglii ISI kontroluje některé z předních nezávislých škol, jako je Rugby nebo Harrow, a vlastně slouží jako hlavní inspekce pro nezávislý sektor ve Spojeném království. S novou britskou konzervativní vládou byly BSO standardy pečlivě zkoumány a více se přizpůsobily, aby vyhovovaly tomu, co je očekáváno od nezávislých škol přímo ve Velké Británii. Výsledkem je značné zvýšení požadavků pro minimální vyhovění standardům, a tak dvě inspekce, kterými jsme si v Olomouci prošli, jedna v roce 2013 a druhá právě nyní, avšak obě provedené ISI, byly pro nás úplně odlišnou zkušeností. Týden inspekce byl pro nás velmi intenzivní a očekáváme zveřejnění závěrečné zprávy v časovém horizontu 6 týdnů od uskutečnění inspekce. Až zprávu oficiálně dostaneme, škola uspořádá informační schůzku pro rodiče, kde poskytne detaily o struktuře inspekce a bude prezentovat její výsledky. K tomuto setkání dojde pravděpodobně v průběhu ledna 2019.
Nicméně již nyní jistě víme, že naše registrace jakožto britská mezinárodní škola v zahraničí s oddělením vzdělávání bude pokračovat. Tato skutečnost je velmi důležitá, neboť v roce 2019 budeme též obnovovat naši licenci u MŠMT. Jako část tohoto procesu bude třeba poskytnout dokument potvrzující, že je naše škole registrována na ministerstvu vzdělávání ve Spojeném království. Díky tomuto také můžeme pokračovat v poskytování výuky převážně v angličtině i dětem, které si plní povinnou školní docházku v ČR.
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.