Velký úspěch, pozvánka na setkání a školní akce v letním trimestru.
autor Petr Pospíšil
Poslední dubnový den mě informoval jeden z našich žáků, který na ISO nastoupil přesně před deseti lety v září 2009 do mateřské školy, že se mu podařilo obsadit první místo ve státních přijímacích zkouškách na střední školy. Vynikající výsledek! Tento úspěch stojí do značné míry v kontrastu s řadou domněnek, které si rodiče často vytvářejí o vyhlídkách našich žáků při návratu do českého systému. Pokud nechám stranou svůj osobní názor na způsob, jakým místní výběrové střední školy vyučují a jaké kurikulum nabízejí, myslím si, že je možné tento výsledek za úspěch opravdu považovat. Úspěchem je to pro mne především pro to, že se potvrzuje naše dlouhodobá teze, že dítě, které prokazuje jisté akademické nadání potřebné pro úspěšné zvládnutí přijímacího testu na gymnázia, se může klidně deset let vzdělávat podle mezinárodního programu v angličtině a stále zvládnout test v českém jazyce a ještě k tomu obsadit první místo na obou vybraných školách školách.
Dalo by se namítnout, že se jedná o výjimečný případ a děti, které nedosahují takové výše kognitivních dovedností nutných pro tak úspěšné zvládnutí přijímacího testu, mohou být při zkoušce znevýhodněny, protože se dostatečně nesetkaly s českým kurikulem či českou terminologií. Je to asi pravda; nicméně zejména u osmiletých gymnaziálních programů s přihlédnutím k úrovni státního přijímacího testu a počtu žadatelů, děti, které uspějí, musí vykazovat dovednosti v oblasti vysokého nadprůměru na úrovni horních deseti procent. Pokud děti dosahují takové úrovně, pak nezáleží úplně na tom, jestli studovaly matematiku v angličtině nebo měly jen velmi omezený počet hodin češtiny. Tento i předchozí případy ukazují, že bez ohledu na jejich předchozí vzdělávání je téměř jisté, že dosáhnou velmi dobrých výsledků i v českých státních přijímacích zkouškách. Toto vše je samozřejmě relevantní zejména pro děti z českých rodin; i když se v minulosti objevil případ, kdy platilo to samé i pro dítě ze smíšené rodiny.
Je to všechno celkem fascinující. Ukazuje to na skutečnost, že existuje řada silných faktorů, které mají podstatný vliv na výsledek u přijímaček. Když se podíváme zpět do historie na úspěšnost našich žáků u přijímacích testů, na naše diagnostické údaje, na jednotlivé případy, které jsme měli, a také na otázky rodičů, které často dostáváme, musím říci, že ve světle výše uvedených informací škola, její kurikulum nebo dokonce jazyk, v němž probíhá vyučování, jsou často nadhodnocovány jako nejsilnější faktory mající vliv na výsledky u přijímaček. Kognitivní schopnosti dítěte nebo rodičovská podpora jsou přinejmenším stejně důležité jako role školy, přičemž podle dostupných dat (testování InCAS) to jsou právě kognitivní schopnosti, které se zdají být nejsilnějším ukazatelem dobře předpovídající konkrétní výsledek.
Stručně řečeno, pokud opravdu uvažujete o gymnáziu jako o dalším kroku pro vaše dítě, přijďte se s námi poradit. Můžeme se podrobně podívat na výsledky diagnostických testů, které nám velmi dobře ukážou jaký výsledek je možný u přijímacích zkoušek reálně očekávat. Neočekávejte však, že škola s tím zmůže přespříliš a dokáže zařídit úspěch. Ten bude vždy záležet také na tom, kolik podpory poskytnete i vy vašemu dítěti a na tom, zda má dítě správný potenciál pro zvládnutí přijímacích zkoušek, jejichž zaměření je vymezeno na velmi úzkou oblast a specifickou oblast dovedností.
Máte-li zájem dozvědět se více o kognitivních schopnostech svého dítěte, nezáleží na tom, zda je vaše dítě v předškolním nebo mladším školním věku. Díky moderním diagnostickým nástrojům zvaným PIPS a InCAS jsme schopni vám poskytnout poměrně slušný obraz.
Za druhé bych rád využil této příležitosti a oznámil vám jedno důležité datum. Nedávno bylo učiněno důležité rozhodnutí o budoucnosti školy a rád bych vás, všechny rodiče, s ním osobně seznámil na setkání, které se bude konat v úterý 21. května 2019 v 17:00 v naší škole.
Na závěr bych chtěl požádat všechny rodiče, aby pozorně vzali na vědomí události naplánované pro třetí trimestr. Opět připravujeme pro děti skvělé aktivity. Uskuteční se několik kurikulárních akcí včetně Sportovního dne v pátek 7. června, po kterém bude následovat v pátek 14. června Výroční večeře. Jsme z těchto akcí nadšeni, protože skutečně pozvedávají náš program na vyšší úrove
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.