Nastartovali jsme nový tematický celek v rámci programu IEYC
autor: Ladislava Livingstone
Na začátku měsíce ledna jsme ve školce nastartovali nový tematický celek v rámci programu IEYC Ochránci zvířat (Animal Rescuers). Každý náš tematický celek, který trvá vždy zhruba 4 týdny, začíná úvodní aktivitou (Entry point) a uzavíráme jej vždy dopolednem, ve kterém se věnujeme jakémusi shrnutí všech našich aktivit a toho, co jsme se během daného tématu naučili, poznali, vyzkoušeli, s čím jsme se seznámili… (Exit point). Náš tematický celek Animal Rescuers začal ihned po vánočních prázdninách a věnovali jsme se záchraně zvířátek (plyšáků), které děti nejdříve hledaly v prostorách školky a v přilehlém lese. Zvířátka potřebovala pomoc, protože byla buď ztracená a podchlazená, nebo zanedbaná a uvězněná v různých překážkách, které zvířátka nemohla překonat. Naši zachránci, kteří pracovali v týmech (každý tým dětí pod dohledem hlavního ošetřujícího – učitelky), postupovali systematicky a při nalezení zraněného vyplašeného zvířátka vždy analyzovali rozsah zranění a opatrně jej přenesli na ošetřovatelskou stanici (vytvořený veterinářský koutek ve třídě Lions), kde se snažili zvířátko co nejšetrněji ošetřit a poskytnout mu dostatečnou péči a lásku. V průběhu tématu Animal Rescuers se děti seznamují se čtyřmi oblastmi přirozeného prostředí zvířat – džungle, travnaté oblasti, polární oblast a poušť; poznávají též jejich zvyky a způsob života. Díky rodičům si také děti užijí legraci při hrách rolí v maskách zvířátek, které jim pomohli rodiče vyrobit. Spolupráce rodičů se školkou je vždy přínosem a již se těšíme na další tematický celek Svět hraček (The Toy Shop), kde opět přivítáme aktivitu rodičů při shánění starších, doma již okoukaných hraček, které nám ve školce při tomto tematickém celku ještě poslouží.
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.