iSchool je soukromá britská mateřská a základní škola působící v Olomouci

Další informace k systému hodnocení žáků.

 

autor: Petr Pospíšil 

V předešlém čísle školního Newsletteru jsme vás informovali o nové stupnici hodnocení a obecně o systému hodnocení u nás ve škole. (klikněte zde pokud jste ještě nečetli)

Úpravy činíme jednak na základě zpětné vazby od rodičů kvůli srozumitelnosti hodnocení a jednak s ohledem na využití efektivních a moderních metod, které mohou pomoci žákům lépe se učit. Hodnocení u nás ve škole je tedy kombinací slovního hodnocení a známek. Nová stupnice hodnocení byla zavedena proto, abychom mohli lépe zachytit a podpořit pokrok jednotlivých žáků v učení. Nově zavedených šest stupňů pomůže učitelům i žákům jistě lépe a přesněji zaznamenat pokrok od postupného seznamování se s tématem či dovedností k jejich plnému osvojení. Níže uvedená tabulka zobrazuje kompletní škálu hodnocení pro celou školu a je doplněna i o smajlíky, které jsou používány v Y1 a Y2.
 

90% and up

M+

Exceeding Mastery

☺☺☺

70% and up

M

Mastering

☺☺☺

50% and up

D+

Developing Significantly

☺☺

30% and up

D

Developing

☺☺

10% and up

B+

Beginning, & progressing

0%

and up

B

Beginning

 

Průběžné reporty, které od nás obdržíte na konci termu, budou odpovídat spíše celkovému souhrnu výsledků žáka za daný term s využitím této stupnice hodnocení jako sumativního výsledku. Nicméně žáci jsou v průběhu termu průběžně hodnoceni pomocí tzv. formativního hodnocení, které obecně lépe napomáhá žákům dosahovat pokroku směrem k naplnění vzdělávacího cíle.

Formativní hodnocení se děje v rámci tematického celku v daném předmětu hlavně za účelem podpory učení.

V online homelogu se mohou objevit tři druhy formativního hodnoceni:

Q&A (questions & answers)  - je to druh formativního hodnocení, kdy formou kladení otázek a odpovědí ověřujeme a rozvíjíme porozumění danému tématu;

QM (quality marking) - což je druh formativního hodnocení, kdy učitel důkladně zhodnotí hmatatelný výstup a poskytne důkladnější zpětnou vazbu;

O (observation) - toto je druh formativního hodnocení, kdy učitel může ohodnotit pozorováním, zdali si daný žák osvojil určitou dovednost, ale daný výstup či aktivita je spíše činnostního charakteru.

S ohledem na charakter formativního hodnocení nelze vždy dané výstupy hodnotit procentuálně, a proto v těchto případech v online homelogu budou uvedeny známky od B do M+, nikoliv procenta. Další dva druhy hodnocení, které se v homelogu mohou objevit, souvisejí se sumativním hodnocením, které se provádí vždy na konci tématu. V závislosti na délce tématu se jedná buď o krátkodobé (summative short) nebo dlouhodobější (summative long) hodnocení, jehož cílem je souhrnně ověřit porozumění celému tématu či cíli. Pro potřeby reportů mají však oba druhy sumativního hodnocení stejnou váhu. Veškeré hodnocení můžete pak průběžně sledovat v systému Online Home Log.

Nový nástroj pro vedení hodnocení tzv. Classroom monitor, který v tomto roce implementujeme, učitelé využívají především pro průběžný záznam formativního hodnocení žáků na prvním stupni. V rámci předmětů sdružených pod IPC jsou totiž definovány konkrétní jednotlivé a především praktické dovednosti, které se dlouhodobě sledují a rozvíjejí v rámci různých aktivit souvisejících s probíraným tématem.

Na konci druhého termu od nás obdržíte tzv. progress report, který bude prezentovat výsledky vašich dětí ve všech předmětech s využitím obou typů hodnocení. Na konci roku vás pak čekají závěrečné reporty, které kromě výsledků budou doplněny také o slovní hodnocení tak, abyste získali lepší obraz o výsledcích vašeho dítěte.

Závěrem, pokud vás zajímá průběžné hodnocení, požádejte kancelář školy o přístup do systému Online Home Log. Kontaktujte kolegyni Lenku: lenka.mikulicova@ischool.cz

Proč přihlásit své dítě do iSchool?

Získá perfektní znalost anglického jazyka.

Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.

V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.

Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.

Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.

Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.

Filosofie školy

Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.

Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.

17. 4. 2024

Ceník školného 2024/2025

Více informací
31. 1. 2024

Akademické kalendáře 2024/2025

Více informací
22. 12. 2023

Veselé Vánoce!

Více informací
20. 12. 2023

Vánoční představení žáků ZŠ

Více informací
18. 12. 2023

Vánoční koncert ve školce

Více informací
17. 11. 2023

Český den

Více informací
2. 10. 2023

Škola v přírodě

Více informací
12. 9. 2023

Odpolední kroužky

Více informací
5. 9. 2023

Kalendář akcí pro školní rok 2023/2024

Více informací
4. 9. 2023

Vítáme do týmu!

Více informací
28. 8. 2023

Úspěch ve zkouškách IGCSE

Více informací
26. 4. 2023

Finanční podpora od města Olomouc

Více informací
13. 4. 2023

Ceník školného 2023-2024

Více informací
31. 3. 2023

Den matematiky

Více informací
31. 1. 2023

Akademické kalendáře 2023/2024

Více informací
21. 12. 2022

Vánoční představení 2022 v Divadle na Šantovce

Více informací
16. 12. 2022

Dotace z Národního plánu obnovy

Více informací
10. 10. 2022

Škola v přírodě 2022

Více informací
6. 9. 2022

Kalendář akcí pro školní rok 2022/2023

Více informací
9. 6. 2022

Hledáme: Asistent pedagoga v MŠ

Více informací
9. 6. 2022

Hledáme: Učitel/ka v MŠ

Více informací
23. 5. 2022

Akademické kalendáře 2022/2023

Více informací
5. 5. 2022

Inspekční zpráva 'standardů britských škol'

Více informací
29. 1. 2022

Den poezie 2022

Více informací
Všechny aktuality