Inspekční zpráva doručena...
autor: Petr Pospíšil
Ve středu 6. února jsme obdrželi finální verzi inspekční zprávy, která je výstupem důkladné inspekce naší školy v minulém trimestru. Zpráva obsahuje na jedné straně informace, do jaké míry škola splňuje předepsané standardy pro britské školy v zahraničí (BSO), a na druhé straně, jak kvalitní výuku poskytujeme a jak si vedeme ve věci osobnostního rozvoje žáků. Tuto zprávu jsme rozeslali všem rodičům 19. února; stáhnout si ji můžete také zde. Odkaz na inspekční zprávu naleznete též úplně dole na našich webových stránkách.
Byla to hektická první polovina školního roku, ale jsme šťastní, že ve srovnání s předchozí zprávou dosahujeme v některých oblastech nejvyššího možného hodnocení, na nějž jsme opravdu pyšní. Dva nejuspokojivější výsledky pro mě osobně jsou hodnocení osobnostního rozvoje a dále všechny pozitivní komentáře o našem výukovém programu a o péči, kterou poskytujeme našim nejmenším ve školce. Vzhledem k závažným okolnostem, jako bylo nedávné stěhování školky do nové části budovy, a skutečnosti, že Markéta (zodpovědná za chod školky) a Barbora (hlavní vedoucí programu osobnostního rozvoje) jsou obě již nějaký čas na mateřské dovolené, znamená tato pozitivní evaluace opravdu hodně. Obě za sebou zřejmě zanechaly pozitivní stopu. Rád bych také vyjádřil díky všem současným učitelům za jejich úsilí a tvrdou práci, jež má na děti velký vliv.
Navzdory kladným výsledkům inspekce objevila jisté oblasti, které je potřeba ještě zdokonalit. Zaprvé se jedná především o administrativní proces týkající se nabírání nových zaměstnanců včetně všech prověření, která musí být provedena striktně podle předepsaných norem platných ve Velké Británii. Ve srovnání s tím, co je běžně požadováno v České republice, jsou tyto standardy mnohem vyšší. Zvláště, co se týče nových zaměstnanců ze zahraničí. Nicméně jsme již začali implementovat některé změny, abychom preventivně předešli prodlení a zkvalitnili proces tak, aby splnil veškeré požadavky. Také stále pracujeme na systému zaznamenávání pravidelné docházky dětí, čehož, jak věřím, jste si jako rodiče již všimli. Tato zlepšení budou předmětem zkoumání při brzké následné inspekci, již opět provede ISI.
Pro mě osobně je zatím největší výzvou udržení kvality programu osobnostního rozvoje i zlepšení kvality vzdělávání na 1. a 2. stupni; zejména v našem náročném prostředí. Otázka stojí, jak se z dobré úrovně dostat na výbornou v situaci, kdy v porovnání s ostatními mezinárodními školami přijímáme většinou místní děti, a tak silně vycházíme z místní ekonomiky. Závislost na převážně místním trhu je samozřejmě pozitivním aspektem, když zvážíme dlouhodobou udržitelnost, která není závislá na jedné či dvou mezinárodních společnostech. I když v posledních dvou letech je poměr mezi českými a zahraničními žáky takřka půl napůl, převážná většina našich rodičů jsou stále osoby zakotvené v místní ekonomice. Abychom se mohli posunout i v oblasti vzdělávání z dobré úrovně (good) na úroveň vynikající (excellent) a dosáhli ještě lepších výsledků v kvalitě výuky, budeme muset hlouběji rozvinout náš systém kontrol, vzdělávání pedagogů, strukturu a práci středního managementu školy a budeme se muset zaměřit na rozvoj a udržení kvalitních a zkušených pedagogů. Některé kroky lze provést poměrně rychle, jiné, mezi které patří nábor a udržení zkušeného personálu, jsou značně nákladné.
Jsem rád, že proces inspekce je nyní za námi a že jsme měli opět možnost důkladně zhodnotit naši činnost úplně ve všech oblastech. Celkově byla inspekce náročná, přesto ji však hodnotím jako pozitivní zkušenost a těší mne, že i přes značná úskalí můžeme v Olomouci být součástí něčeho skutečně výjimečného; tím je budování mezinárodní, doopravdy soukromé a nezávislé školy.
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.
Moderní mezinárodní škola s individuálním přístupem
U nás se děti učí smysluplně a s radostí.
Bilingvní výuka | Malé třídy | Inspirativní a bezpečné prostředí
Domluvte si osobní schůzku ve škole a zjistěte více.
REZERVOVAT NÁVŠTĚVU