SEAL je vytvořena slovy Sociální a Emocionální Aspekty výuky (Learning). Klikněte pro další informace.
V tomto článku zaměřeném na vybrané aspekty vzdělávacího programu bych se pokusil stručně vysvětlit, co je SEAL program v ISO, a zapátrat, zda má tento typicky britský přístup nějakou paralelu v českém rámcovém vzdělávacím programu.
Program jsme zavedli před několika lety s cílem podpořit sociální a emocionální rozvoj. Samotná zkratka SEAL je vytvořena slovy Sociální a Emocionální Aspekty výuky (Learning) a tento program byl poprvé publikován Ministerstvem školství Velké Británie v roce 2005 s cílem podpořit školy v budování lepších sociálních, emocionálních a behaviorálních dovedností žáků. Týká se samozřejmě celé školy, avšak soustřeďuje se především na žáky prvního stupně a zahrnuje následující nástroje: prvním je vzdělávací obsah a jeho uspořádání do tematických celků, jako např. “Klademe si cíle” či “Nové začátky”, jež rozepisují, jaké znalosti a dovednosti by si děti měly osvojit. Druhým nástrojem jsou právě pondělní shromáždění, kdy dotyčná témata představujeme. Třídní učitelé téma dále rozvíjejí se žáky na úrovni třídy v třídních kroužcích. Motivaci posilujeme rozdáváním drahokamů, které děti získají, když se u nich projeví chování či dovednosti probírané v rámci programu SEAL při řešení každodenních situací. V neposlední řadě také dlouhodobě sledujeme, zdali se dětem daří tím, že vyhodnocujeme počet rozdaných pochval u každého pedagoga a školy jako celku a každoročně realizujeme také průzkum mezi žáky a ptáme se jich, jak se jim program SEAL líbí.
Kdybychom chtěli tento přístup porovnat s tím, co obsahuje Rámcový vzdělávací program, je možné něco podobného nalézt v doplňujícím oboru Etická výchova, který je součástí českého národního kurikula až od roku 2015. Tento obor není na českých školách vyučován jako povinný. I když se jeho obsah trochu liší, je zde možné nalézt i spoustu podobností.
Zaměření se na sociální a emocionální aspekty vzdělávání má dlouhou tradici na mezinárodních školách po celém světě. Nám se v tomto směru osvědčila naše celoškolní shromáždění i diskuse v třídním kruhu. Jako rodiče nám učitelům můžete pomoci, když si s dětmi o tématech promluvíte nebo projevíte zájem o to, zdali získali či nikoliv již zmiňované drahokamy.
Děkujeme, že jste pro Vaše děti zvolili naši školu a jako vždy budeme vděční za jakoukoliv zpětnou vazbu k tomuto programu.
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.
Moderní mezinárodní škola s individuálním přístupem
U nás se děti učí smysluplně a s radostí.
Bilingvní výuka | Malé třídy | Inspirativní a bezpečné prostředí
Domluvte si osobní schůzku ve škole a zjistěte více.
REZERVOVAT NÁVŠTĚVU