ISI inspekce a plánované strategické změny
autor Petr Pospíšil
V den slavnostní večeře, v pátek 14. června, proběhla během dne návazná inspekce školy. Jednalo se o následnou návštěvu spojenou s hlavní inspekcí, kterou ISO prošla tento školní rok v listopadu. Britský inspektor pan John Dunston přijel zkontrolovat vybrané dva procesy, které v listopadu nesplňovaly standardy pro britské školy v zahraničí. Po prvotní inspekci jsme sestavili akční plán pro zlepšení praxe v oblasti vedení docházky, přijímání nových zaměstnanců a správné nastavení kontrolní činnosti. Nyní očekáváme závěrečnou inspekční zprávu a dokud nebude zveřejněna, nemůžeme říci, k jakým výsledkům skutečně dospěla. Nicméně máme důvod věřit, že její výstup bude pozitivní. Chtěl bych poděkovat všem zaměstnancům, jmenovitě potom paní Vraštilové, jež vynaložila obrovské úsilí za účelem zkvalitnění práce, doplnění dokumentace a zlepšení procesů tak, aby splňovaly požadované standardy a škola mohla prodloužit licenci u britského ministerstva školství.
Za druhé bych chtěl písemně shrnout informace poskytnuté na oficiálním setkání vedení a rodičů konaném na konci května. Na tomto setkání jsem informoval všechny přítomné rodiče, že přes léto a v nadcházejícím školním roce budeme řešit zásadní problém související s oznámeným zvýšováním platů učitelů ve veřejném sektoru, které několikrát ohlásilo české ministerstvo školství a ministerstvo financí. V současné době existují dvě cesty, jak lze situaci vyřešit. Jedním ze způsobů by bylo navýšení privátních zdrojů financování školy nebo přistoupení k úpravě učebních osnov a žádosti o státní dotace. V této fázi stále zvažujeme obě možnosti a shromažďujeme informace, abychom mohli učinit dobré rozhodnutí.
I přes některé zvěsti bych chtěl ujistit všechny rodiče, že nezměníme International School Olomouc na českou školu. Doufáme, že se brzy setkáme se zástupci ministerstva školství, abychom projednali, jaké jsou naše možnosti při snaze zachovat mezinárodní učební osnovy a možná jen zvýšit počet hodin, které by byly vyučovány v češtině; ze současných tří až čtyř hodin týdně na maximálně sedm. Vzhledem k tomu, že chceme nabízet vzdělávání dětem ze zahraničních rodin a mezinárodně smýšlející české komunitě rodičů, je zde jen velmi málo prostoru pro velké změny v učebních osnovách. Navíc díky proběhlé inspekci také z největší pravděpodobností dojde k prodloužení licence jako britské školy na ministerstvu školství ve Velké Británii a našim zájmem je tuto licenci nadále držet.
Budu průběžně informovat všechny rodiče, pokud v této oblasti dojde k nějakému vývoji. Prozatím v současnosti opravdu jen shromažďujeme informace a zkoumáme, jaké možnosti máme před sebou při řešení tohoto problému. Prosím, pokud chcete přispět do diskuze, neváhejte mi napsat e-mail nebo za mnou přijít a promluvit si.
Také bych chtěl moc poděkovat některým z vás, kteří jste mi již napsali nebo mě v této věci kontaktovali osobně. Ať se vydáme jakýmkoliv směrem, bude to dlouhodobé strategické rozhodnutí a rádi bychom ho učinili s plnou důvěrou a vědomím, že jsme s rodiči záležitost konzultovali, co nejvíce to bylo možné, a hned od začátku.
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.