Milé děti, žáci, rodiče, učitelé a další zaměstnanci, vítejte v novém školním roce 2019/2020.
Autor: Petr Pospisil, Petra Leonhardt
Vážení rodiče/zákonní zástupci,
Tak jako každý rok, rád bych využil této příležitosti a přivítal všechny stávající i nové děti, žáky, rodiče a učitele. Nový školní rok 2019/2020 již brzy začne a my se těšíme a jsme rádi, že tady můžeme být pro Vaše děti a každoročně plánovat a připravovat spoustu zajímavých aktivit a příležitostí k učení. Veřím, že si nadcházející školní rok společně užijeme.
Čeká nás jistě zajímavý a s ohledem na budoucnost školy velmi důležitý školní rok. Jedno z nejdůležitějších témat, kterým se zabýváme, je celkový charakter a zaměření vzdělávacího programu. S ohledem na finanční stabilitu a připravovanou změnu ve státním sektoru bude nutné vyřešit, zdali kvůli zajištění státních dotací bude nutné upravit program podle bilingvního modelu nebo se nám podaří díky privátním zdrojům zachovat model britské zahraniční školy s angličtinou jako hlavním a výrazně převažujícím jazykem výuky. Na konci minulého školního roku jsme otevřeli diskuzi na toto téma a od té doby jsme získali několik důležitých informací, které nám pomohou při konečném rozhodování. Rád bych však nyní zdůraznil, že obě výše uvedené varianty jsou stále plně ve hře. Nicméně i vzhledem k pozitivnímu výsledku zahraniční inspekce je pro nás varianta britské zahraniční školy stále prioritou číslo jedna. Dále bych rád touto cestou oznámil, že se Markéta bude v příštím roce ještě více zapojovat do procesu a programu v mateřské škole, což je jistě pro školku a děti skvělá zpráva. Na konci školního roku jsme jako majitelé školy učinili také rozhodnutí pověřit kolegyni Evu Pluskalovou vedením základní školy jako ředitelku zodpovědnou za první i druhý stupeň a ve vybraných oblastech i za školu jako celek. Tímto bude v novém školním roce má role a zapojení do každodenního chodu školy o něco menší. Budu se zabývat především dlouhodobějším rozvojem, na což nebylo v posledních dvou letech tolik času, a proto je nutné se k tomuto vrátit. Jeden z hlavních úkolů, který si kladu, bude vytvořit systém hodnocení a kontroly práce vedoucích pracovníků ze strany zřizovatele, zajišťovat investiční rozvoj budov, areálu a vybavení, pracovat na legislativních záležitostech souvisejících s postavením zahraničních škol v ČR. Nicméně mimo výše uvedené budu i v kontaktu s žáky, neboť si chci ponechat několik hodin na výuku, což mě naplňuje víc než cokoliv jiného. Vedle výuky si ponechávám kompetence v oblasti přijímání nových lidí, hodnocení jejich práce a dále budu spravovat finance školy.
Co se týče krátkodobějších cílů na příští školní rok, které budou již plně pod kontrolou nové ředitelky, se budeme zabývat rozvojem spolupráce s Wosley Hall Oxford za účelem zkvalitnění programu na druhém stupni ZŠ, dále rozvojem kombinovaného studia nově pod dohledem kolegyně Moniky Hruškové, také budeme pokračovat a rozvíjet spolupráci na projektu Moravian International Schools a nově v návaznosti na výsledky inspekce se budeme ještě více zabývat otázkou zkvalitnění pedagogických procesů za účelem celkového zlepšení výsledků vzdělávání. Milé děti, žáci, rodiče, učitelé a další zaměstnanci, vítejte v novém školním roce 2019/2020.
Školka:
Vážení rodiče,
vítejte v novém školním roce 2019/20. Doufáme, že jste prožili krásné prázdniny plné radovánek a odpočinku. Věříme, že tento školní rok bude úspěšný a předá dětem plno nových znalostí a zkušeností.
Během letních prázdnin nastaly v naší školce personální změny. Vedoucí učitelkou se stala Petra Leonhardtová, která bude zároveň i třídní učitelkou u předškoláků (Reception).
Skupina Lvíčat přivítá dvě nové chůvy, Zuzanu Hájkovou a Šárku Hájkovou. Všichni se moc těšíme na práci s vašimi dětmi a věříme, že se nám společně podaří projít úspěšně novým školním rokem.
Neváhejte nás kontaktovat s jakýmikoliv dotazy.
S pozdravem
Petra Leonhardtová, vedoucí učitelka školky
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.