Co je nového v bezpečnostních opatření?
autor Petr Pospíšil
V září 2018 vešel v platnost nový aktualizovaný závazný metodický pokyn nazvaný Ochrana dětí ve vzdělávání. Jelikož jsme registrovanou britskou zahraniční školou, týká se také nás a velmi rozsáhle vysvětluje, jak se zaměřit na vytváření bezpečného prostředí pro všechny děti, zaměstnance a rodiče v International School Olomouc. Jedná se o mnoho změn, ale dovolte mi zde zmínit tři hlavní, které již byly implementovány do vnitřních řádů naší školy. Zaprvé existuje nový požadavek na pozici hlavní pověřené osoby odpovědné za sociálně-právní ochranu dětí a žáků, která odpovídá za veškerou problematiku ochrany dětí a která má hlavní úkol zajišťovat bezpečné prostředí uvnitř naší školy. Role pověřené osoby musí být striktně oddělena od role zřizovatele školy. Ve zkratce je nutné, aby majitel školy a pověřená osoba za ochranu dětí byli dva lidé. Proto se této funkce, již jsem dosud vykonával já, ujala paní Eva Pluskalová, která má jako bývalá ředitelka školy velmi dobré zkušenosti s jednáním s místními orgány v této oblasti; kromě toho se v říjnu zúčastní specializovaného školení v Londýně zaměřeného konkrétně na tuto funkci, aby rozšířila své vědomosti o bezpečnosti a ochraně dětí ve Spojeném království a s tím spojené legislativy. Zadruhé obsahuje verze dokumentu Politika ochrany dětí 18_19 novou přílohu vysvětlující, jak jednat v případě šikany mezi žáky. Na základě nových pokynů bude jakákoliv šikana mezi žáky (fyzické násilí či šikana včetně forem kyberšikany) chápáno a řešeno jako záležitost sociálně-právní ochrany dětí. Nová příloha obsahuje také jasné informace, jak přistoupit k jakékoli formě šikany včetně informace jak zacházet s obětí a agresorem. V neposlední řadě, dle nových zákonných pravidel má nyní naše škola právní povinnost a roli v oblasti prevence jakékoliv formy radikalizace. Jelikož jsme v denním kontaktu s dětmi, žáky a rodiči, je naší novou zákonnou povinností být vnímavější k subjektivním změnám u žáků, které mohou značit, že jsou v ohrožení radikalizace a tuto skutečnost hlásit. Zaměstnanci zváží stupeň rizika, aby zvolili nejadekvátnější postup, který může zahrnovat kontaktování “Channel” ve Velké Británii, dětské sociální péče a/nebo Policie ČR. Všechny rodiče srdečně vyzývám k přečtení nejnovější verze dokumentu o přístupu k ochraně dětí, která bude již brzy dostupná na školních webových stránkách.
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.