Rodiče, seznamte se s IPC termíny a zapojte se do výuky!
autor: Janita Itäniemi
V IPC (International Primary Curriculum) využíváme tematicky založený přístup, kterým učíme výtvarnou výchovu, zeměpis, dějepis, informatiku, mezinárodní smýšlení, hudební výchovu, vědu, technologie a sociální vědy. Přístup je navržen tak, aby umožnil dětem vidět spojitosti mezi různými předměty a aby jim pomohl učivo vztáhnout i k jiným předmětům, tedy nahlížet na něj i globálně, nejen v rámci jedné vědní disciplíny.
Výběr témat
Náplň lekce se vybírá individuálně učiteli IPC na základě jejich preferencí. Pro každý stupeň školy (Mile Post) lze vybírat z deseti možných. To znamená, že ne každé dítě absolvuje naprosto stejné lekce, neboť plánování lekcí pro IPC (Router Plan) záleží na volbě učitele. Nicméně témata a učební cíle v rámci jednoho stupně zůstávají stejné, nehledě na vybrané lekce. Například kompetence v dějepisu, kdy je dítě schopno události seřadit ve správném pořadí a vložit je na časovou osu, je procvičováno velmi podobně, ať už se jedná o téma Čokoláda, Dobývání Aztécké říše či Elektřina a pro ni důležité objevy.
IPC cyklus
Doba lekce se může značně lišit. Některá jsou kratší než tři týdny, některé mohou trvat i dva až tři měsíce. Každá nová lekce začíná úvodní částí (Entry Point), jejímž cílem je “wow” efekt a okamžité zaujetí dětí. Učební proces pokračuje fází sbírání jejich dosavadních vědomostí (Knowledge Harvest) o příslušném tématu; ty jsou následně rozšiřovány. Zde navazuje fáze vysvětlování (Explaining the Theme), která odkrývá látku, jež bude součástí lekce. V rámci hlavní části jsou děti vedeny k provádění výzkumů, zaznamenávání jejich učebních úkolů, jejichž cílem je rozvoj schopností, znalostí a porozumění.
Zapojte se!
Pokud byste rádi přišli a sdíleli vaši vlastní zkušenost či znalost spojenou s IPC lekcemi vašeho dítěte, prosím, neváhejte kontaktovat IPC učitele!
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.