S blížícím se koncem školního roku Vám přináším pár důležitých zpráv a aktualit.
Vratky na školném – informujeme všechny rodiče, že příjem žádostí o vratky na školném za měsíce březen, duben a květen bude pro mateřskou školu a první stupeň základní školy ukončen dne 10. 7. 2020. Příjem žádostí o vratky na školném pro žáky druhého stupně ZŠ bude ukončen k 31. 7. 2020 poté, co bude ještě zveřejněna výše vratek za měsíc červen. Opět chceme touto cestou poděkovat všem rodičům, kteří se rozhodli žádost nepodat. Veškeré finanční prostředky využijeme na zvládnutí této složité situace.
Zůstáváme britskou zahraniční školou – i přes velmi složitou situaci týkající se nárůstu mezd ve školství a i přes naprosto bezprecedentní situaci související s covidem-19 chceme ujistit všechny rodiče, že zůstáváme britskou zahraniční školou. Ekonomické dopady obou faktorů jsou a budou významné. Nicméně i díky podpoře některých rodičů, velkého nasazení vedení školy a adaptaci učitelů na novou situaci se nám daří situaci zatím zvládat a držíme směr nejen zachovat, ale i dále rozvíjet privátní britskou zahraniční školu Olomouci.
Strategie a reakce na COVID-19 – udělali jsme si trochu sondu, jakým způsobem situaci kolem covidu-19 řešily nejen ostatní státní a privátní ZŠ a MŠ v Olomouci, ale i mezinárodní školy v ČR. Musíme sdělit, že způsob, jakým škola a učitelé na problém zareagovali, byl v lokálním porovnání vysoce nadstandardní. Výuka na dálku, komunikace, ekonomické dopady a celkový způsob reakce odpovídá spíše tomu, jak reagovaly velké a ekonomicky daleko silnější mezinárodní školy v Praze či v Brně. Opět se nám potvrdilo, že za významně nižší finance nabízíme standard odpovídající úplně jiné cenové hladině školného a naše přidaná hodnota je tak opravdu vysoká. Zejména program vratek, za kterým si pevně stojíme byl v našem případě navíc, kdy ostatní školy často školné nevracely s tím tvrzením, že distanční výuka je adekvátní náhradou prezenční.
Rozhodnutí krajského soudu ve věci stravování – škola vede soudní spor s krajským úřadem a potažmo ministerstvem školství o tom, zdali mají mít děti plnící povinnou školní docházku v britské zahraniční škole v Olomouci nárok na to, aby do ceny oběda nebyla započítána mzdová režie, kterou u škol zařazených v rejstříku škol hradí prostřednictvím krajského úřadu stát. S odkazem na literu školského zákona krajský soud potvrdil rozsudek soudu první instance tak, že žáci, kteří plní docházku v zahraničních školách v ČR, nemají na dotaci na jídlo nárok. Tímto bohužel končí naše úsilí o dosažení rovných podmínek v oblasti stravování dětí v ČR bez ohledu na to, do jaké školy žáci dochází. Jinými slovy soud potvrdil, že pokud se dítě neučí dle národního kurikula, nemá ani nárok na státem dotovanou stravu. Doposud jsme v tomto sporu vystupovali jako zástupce rodičů a snažili se zvrátit správní rozhodnutí, jehož důsledkem byla tato nerovnost. Podání kasační stížnosti za školu a eventuální následné podání k ústavnímu soudu jako škola podávat nebudeme, neboť touto situací nejsme přímo zasaženi na svých právech. Tato situace totiž vytváří zásadní nerovnost, ale nikoliv primárně pro školu. Nerovné postavení zde vzniká u každého jednotlivého rodiče, z jehož peněženky je nutné za jednotlivý oběd vydat více, než kdyby to samé dítě jedlo ten samý řízek ve vedlejší škole. Pokud bychom chtěli tuto situaci dále řešit a mít šanci na dosažení změny, je nutné, aby se do procesu zapojil byť jediný rodič, nebo skupina rodičů.
Organizace příštího školního roku – chceme ujistit rodiče, že i v příštím školním roce budou třídy vyučovány samostatně vždy po ročníku na 1. stupni a ve spojené třídě Y7/8. Dále dle informací publikovaných během jednání o výši školného z podzimu a jara bude přidána jedna hodina českého jazyka týdně pro žáky české národnosti. Výuka bude i nadále probíhat od 8:00 do 14:00 s tím, že ještě pracujeme na tom, kdy konkrétně a jakým způsobem bude přidaná hodina českého jazyka. Družina bude opět od 14:00 do 16:30 a také připravujeme nabídku kroužků, do kterých chceme zapojit naše kmenové pedagogy.
Učitelé v jednotlivých ročnících – intenzivně pracujeme na organizaci pro nový školní rok. O konečném plánu vás budeme informovat, jakmile bude hotový. Nicméně máme potvrzen nástup nového pedagoga Ms. Chloe a dále máme v pokročilém náborovém procesu ještě další dva britské pedagogy. O tom, kdo bude třídní učitel kterého ročníku, vás budeme informovat v nejbližší době.
Dětské hřiště – dne 22. 6. schválilo zastupitelstvo Olomouckého kraje účelovou dotaci na vybudování dětského hřiště na pozemku vedle budovy mateřské školy. Od září se děti mohou tak těšit na nové herní prvky, houpačku a pískoviště. Do tohoto nového programu pro rozvoj hrubé motoriky budeme investovat 300 tisíc. Hřiště bude k dispozici nejen dětem z MŠ, ale i z prvního stupně ZŠ.
Prázdninový provoz pro děti od 1 - 6 let – s ohledem na situaci jsme se rozhodli, že po dobu letních prázdnin v červenci a srpnu bude v provozu dětská skupina, kam budou moci docházet děti ve věku od nejmenších do 6 let. Provoz bude zajištěn v červenci. Jelikož čekáme na informaci z ministerstva práce a sociálních věcí, nejsme nyní schopni provoz na měsíc srpen zatím na 100 % potvrdit, ale s ohledem na informace, kterém máme, předpokládáme, že tomu tak bude. Jakmile bude tato informace potvrzena, ihned vás o tom budeme informovat.
Flexi škola se rozrůstá - všem stávajícím, bývalým i ostatním externím žákům a studentům blahopřejeme k úspěšnému absolvování kurzů v rámci naší naší nabídky dálkového studia. Program flexi školy bude pokračovat i v příštím roce. Ať už z finančních či jakýchkoliv jiných důvodů nebudou Vaše děti s námi v příštím školním roce pokračovat v denní formě studia, je program flexi školy jedním ze způsobů jak i nadále rozvíjet získané dovednosti a znalosti v rámci anglického jazyka, či anglické matematiky. Pokud nechcete, aby se Vaše dítě nudilo v hodinách angličtiny po přestupu na českou školu, dejte nám vědět. V září připravujeme společné setkání a prezentaci možností dálkového studia v International School Olomouc.
Závěrem prosímě rodiče, aby průběžně sledovali webové stránky školy, kde budeme pravidelně zveřeňovat důležité informace i v průběhu letních prázdnin.
Získá perfektní znalost anglického jazyka.
Vyroste z něj světoobčan se širokým rozhledem i mimo lokální témata.
V iSchool klademe důraz na rozvoj osobnosti.
Rozvíjíme dovednosti dětí, nejen memorování.
Máme individuální přístup a schopnost motivovat ke zlepšování.
Vaše dítě se bude do školy konečně těšit.
Nekupujete si úspěch, platíte za to, že škola důrazně sleduje cíl dobře vzdělat vaše děti a dokáže je motivovat k vyššímu výkonu.
Nejsme výběrová škola. Věříme, že každý může být úspěšný.
Jolly Phonics je poutavá metoda, jak děti učit dovednostem, které předcházejí výuce čtení a psaní pomocí hláskování. Phonics vyučuje zvuky – hlásky písmen, a ne jejich jména, jak se v AJ rozlišuje. Protože jsou to právě hlásky písmen, které jsou důležité pro čtení a psaní. Tento způsob je obdoba genetické metody výuky čtení a psaní v ČJ. Děti se učí z písmen skládat slova a slova rozkládat na písmena (s-u-n). Nabídka činností pro osvojování si hlásek je dětem nabízena systematickým způsobem a děti mají možnost rozvíjet si další dovednosti potřebné k pozdějšímu čtení a psaní. Program Jolly Phonics dětem nabízí poutavou a zábavnou vzdělávací nabídku plnou písniček, příběhů, her, pohybu provázenou oblíbenými maňásky. Podrobnější informace o Jolly Phonics najdetezde.
ORT je program, který pomáhá dětem osvojovat si počátky předčtenářských dovedností od věku 4 let. Tento program je velmi populární a je používán většinou britských a zahraničních mateřských a základních škol. Biff, Chip, Kipper a Floppy jsou oblíbené postavy z poutavých knížek a ilustrací, které velmi dobře zaujmou dětskou představivost a zájem a pomohou jim v rozvoji předčtenářských dovedností. ORT je skvělý způsob jak dále procvičovat a rozvíjet znalosti, které si již děti osvojily pomoci programu Jolly Phonics..
Cambridge Primary ENGLISH podporuje přístup, kdy centrem vzdělávacího procesu není učitel, nýbrž samotný žák. Tímto vzdělávací program přirozeně rozvíjí sebevědomí, kreativitu a intelektuální zapojení žáků do svého vzdělávání. Žáci si osvojují jazykové dovednosti, které následně ihned aplikují při psaní textů pro různé účely a publikum, pro každodenní situace a pro vlastní studium.
Angličtina se u nás učí jako první jazyk. Žáci, kteří s angličtinou teprve začínají nebo potřebují více podpory jsou zařazeni do intenzivního programu 'angličtina jako druhý jazyk' neboli ESL
Více o Cambridge Primary AngličtiněCambridge Primary MATEMATIKA se zaměřuje na matematické principy, vzory, systém, funkce a vztahy, aby žáci mohli uplatnit své matematické znalosti a rozvíjet ucelené porozumění předmětu. Sama znalost malé násobilky bez aplikace do konkrétních problémů a rozvíjení dalších dovedností jak matematické problémy řešit je pro žáky zbytečná - v naší škole klademe důraz na to, aby děti věděli proč se něco učí a jak určitou znalost a dovednost použít.
Více o Cambridge Primary MatematiceTento předmět rozvíjí dovednosti výzkumu, analýzy, hodnocení, reflexe, spolupráce a komunikace. Zaměřujeme se na rozvoj přenositelných dovedností žáků, které budou nezbytné pro úspěch v dalších předmětech, ve vysokoškolském studiu i v pracovním životě. Žáci pracují na "výzvách" v průběhu celého roku.
Ty mohou mimo jiné zahrnovat témata jako například:
Pro podrobné informace o každém předměty prosím navštivte stránky Cambridge International.